Bailey

Mcdermoth

Re: Bailey

Berichtdoor Mcdermoth » 28 Feb 2018, 19:46

Ron H schreef:Die bij de Beerenplaat is al een paar jaar weg.

Bailey kraan aan de loskade bij de waterfabriek aan de Beerenplaat,

Afbeelding

IJzersulfaat in bulk werd er mee gelost, om het drinkwater “ schoon “ te krijgen.
Dirtdevils

Berichtdoor Dirtdevils » 01 Mar 2018, 19:15

Ron H schreef:Klopt, op Elja 6. Heb het resultaat nig niet gezien, maar zag de Elha 6 wel pas zonder de oude kraan gesleept worden. Het oranje railonderstel van Nedstaal trof ik bij het oud ijzer in Pernis.

Was de laatste kampnagel dan die nu gesloopt is. Die van de Igma is vorig jaar ook op de oud ijzer hoop beland.
Met bier en tieten kunnen we van het leven genieten
Ron H

Berichtdoor Ron H » 01 Jul 2018, 18:14

Ik had de Bailey kraan op de Elja 6 niet terug herkend. Maar dit is hem geworden:
Afbeelding
Dirtdevils

Berichtdoor Dirtdevils » 12 Jul 2018, 23:34

Zag hem van de week in de Waalhaven liggen.
Met bier en tieten kunnen we van het leven genieten
Mcdermoth

Berichtdoor Mcdermoth » 17 Jul 2018, 16:11

Aad Brusse heeft Nieuwe Waterweg Silo overgenomen, een vaste wal locatie inclusief de silo’s en de kranen.
Op die verlaagde kraanbaan heeft in de jaren 70 / 80 ook een Bailey kraan gestaan, toen was het nog Soufflet. Die Bailey kraan is toen tijdens een najaarsstorm de Nieuwe Waterweg in verdwenen en niet meer terug geplaatst, tegenwoordig staat alleen de trechter nog op de kraanbaan.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik dacht dat het zo zat, maar ik weet het niet helemaal zeker, het is ongeveer 35 jaar geleden :?

Die Bailey kwam uit Gorkum bij een zand en grind handel vandaan en is toen door van Dijke op de Rio Y Mar geplaatst, later is daar de Caland op geplaatst en is de Bailey naar Soufflet gegaan en op de kraanbaan geplaatst. Jan Maasdam heeft diverse foto’s van NW Silo op FB staan, maar de Bailey zag ik er helaas niet bij staan.

Afbeelding

Terug naar “Overige kranen”