even voorstellen

Stel jezelf hier voor.
mike1203

even voorstellen

Berichtdoor mike1203 » 02 Mar 2015, 14:13

hallo , Als ex werknemer van het verloren gegane scheepsbouw bedrijf Boelwerf NV uit Belgie hou ik mij al geruime tijd bezig met alles wat de werf aan gaat. sinds kort werd er door enkele leden van de groep Boelwerf Op Stoapel (facebook groep) werk gemaakt van een makette van de werf met daar op alle gebouwen . Onlangs kocht ik mij een 3d printer aan waar mee ik al heel wat dingen heb vervaardigt . Nu wil ik onze makette vervolledigen met alle kranen die ooit op de werf stonden . Dit is enkel mogelijk als ik over bouwtekeningen beschik van de kranen, en daar wringt nu net het schoentje. Ik heb een plan van een 40 tons Hensen kraan maar daar staan niet alle afmetingen op . tevens waren dat niet de enige Hensen kranen die er stonden er stonden zelf zwaardere modellen op de werf. Ook de 4 zware PHB kranen en de Kockskraan die op de werf stonden wil ik graag na maken !!!
zijn er hier mensen die me kunnen zeggen waar ik die eventueel zou kunnen vinden zodat ik mijn belofte aan de groep kan waar maken ?!

mvg

Marc
Ron H

Re: even voorstellen

Berichtdoor Ron H » 02 Mar 2015, 20:43

van de drie PHB's zijn er nog drie heel. Je kunt Mammoet en Huisman, beide in Schiedam gehuisvest. De derde staat in Portugal of Spanje, de Astano werf of zo.
Ron H

Berichtdoor Ron H » 02 Mar 2015, 20:45

PS die bij Huisman is ge-upgrade.
Mcdermoth

Berichtdoor Mcdermoth » 02 Mar 2015, 21:54

Hoi Marc,

Probeer onderstaande eens een PB te sturen, scheelt misschien een hoop moeite.

lada schreef:Hoi,

Ik ben een Belgische studente kunstgeschiedenis en doe momenteel onderzoek naar de als monument beschermde torenkraan van de voormalige Boelwerf te Temse ( http://www.flickr.com/photos/erfgoed/210216849/ ). In België is er weinig tot geen informatie te vinden omtrent deze kraan. Heeft iemand een idee waar ik bijkomende info kan vinden omtrent deze M22 kraan: info Hensen, technische tekeningen, info M22 kraan type, etc.

alvast bedankt voor een snelle reactie,

groetjes Laurence

Grtz.
mike1203

Berichtdoor mike1203 » 09 Mar 2015, 20:59

Ron H schreef:PS die bij Huisman is ge-upgrade.

das juist ron , neemt nu 400 ton en op afstand bestuurbaar nu !!

Terug naar “Voorstellen”