De Stork 38,5 t staat tijdelijk aan de frisohaven in Rotterdam voor grote revisie/ombouw, De Gottwald (hoge toren inderdaad) is onderweg naar Sohar in Oman hoe verder hoe beter,te ingewikkeld,teveel onderhoud,en een havenkraan hoort op rails te staan of een ponton
Bij Steinweg nabij Keppel Verolme is recent een hele grote Gottwald MHC neergezet. Volgens mij wordt deze nog gecommissioned, maar het is wel een joekel.
De Gottwald bij de Steinweg terminal in de Botlek is een HMK 280 uit 1997 met een genset achterop. Hij heeft ook een aparte brandstof tank. De genset is dus niet aangesloten op de gasolietank in de onderwagen.
In de Prins Johan Frisohaven in Rotterdam staan nu drie gebruikte Gottwald kranen. Het gaat om een Gottwald HMK 330 EG en twee maal een Gottwald HSK 360 EG. Alle drie de kranen komen bij ABP in Immingham vandaan. De twee HSK 360 EG's zijn vervangen door nieuwere exemplaren van het type G HSK 8424B. Wat apart is om te zien is dat de twee HSK 360 EG's zeker twee meter opgevijzeld zijn. Weet iemand waarvoor dit is gedaan en voor wie de kranen klaar gemaakt gaan worden? Het zijn kranen die gebouwd zijn voor bulk overslag.
Gottwald HSK 360 EG
Gottwald HSK 360 EG portaal
Laatst gewijzigd door themaesgallery op 03 Mar 2018, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Konecranes heeft aangekondigd dat het een nieuwe order van Winning Logistics voor twee drijvende kranen, Konecranes Gottwald Model 8 Floating, heeft ontvangen . "