Krupp Ardelt

robbie
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 Mar 2012, 22:18
Locatie: ridderkerk
Contact:

Re: Overzicht produkten

Berichtdoor robbie » 26 Jan 2016, 23:01

Ron H schreef:Dan zal er zeker toch nog aardig aan de railbreedte gesleuteld moeten worden??

Wat denk je van een kraanbaan op de goede maat neerleggen ;)
Afbeelding
Ron H
Berichten: 365
Lid geworden op: 08 Mar 2012, 12:30
Locatie: Minderhout (B)

Re: Overzicht produkten

Berichtdoor Ron H » 27 Jan 2016, 14:49

Dat is zeker een oplossing. De vraag is alleen: waar op RST komen ze dan te staan? En zomaar een extra parallelle rail achter bestaande rails leggen, voor twee stokoude kranen, wordt toch een prijzig verhaal.
In principe verschillen de "Steinweg" kranen toch met 70 meter tov ca 45 meter behoorlijk qua spoorbreedte.

En de noordelijke, zuidelijke en westelijke RST kade, leent zich imo niet voor een extra rail op 70 meter, gezien de huidige logistieke functie van deze "25 meter strook". Kan het dat westelijk een stuk ECT Home kade wordt overgenomen?
hans burger
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 Jul 2015, 13:19

Re: Overzicht produkten

Berichtdoor hans burger » 27 Jan 2016, 17:00

Deze kranen zijn helemaal niet van Nellen, maar gebouwd door Krupp-Ardelt voor de SHV en waren oorspronkelijk uitgerust met 16 tons draailoopkatten.
Ron H
Berichten: 365
Lid geworden op: 08 Mar 2012, 12:30
Locatie: Minderhout (B)

Re: Overzicht produkten

Berichtdoor Ron H » 27 Jan 2016, 20:52

Klopt, maar ben wel benieuwd waar en hoe deze herplaatst worden.
Gebruikersavatar
Mcdermoth
Berichten: 618
Lid geworden op: 06 Mar 2012, 14:28
Contact:

Re: Overzicht produkten

Berichtdoor Mcdermoth » 27 Feb 2016, 15:27

ruumar schreef:4 kranen zijn bij ons vandaan gekomen, uniport.

Bij ons waren dat de 15 en 16 oude geklonken kranen, zo te zien die brug 106
En de kalmar kranen 17 en 18

Naar mijn weten gaan die 2 ouwetjes naar RST, vandaar dat de cabine weer terug geplaatst is.

Op deze luchtfoto van links naar rechts, 2 omgebouwde kolenkranen de 13 en 14, helaas gesloopt.

Dan de 15 en 16 en daar naast die van kalmar de 17 en 18

http://www.uniport-online.nl/uniport/Pa ... x?Airphoto


Er was ook nog een 12.

Afbeelding

Afbeelding

De 12,13 en 14 waren omgebouwde M*A*N bruggen van Kruwal ( Pier 7 west ), deze had er toen 4 staan, eentje is er gesloopt.

De 15 en de 16 waren omgebouwde Krupp Ardelt bruggen van SHV ( Pier 7 oost ), deze had er toen 2 staan.

Alle 5 (6) waren het machinaal los / laadbruggen, Kruwal en SHV werkte op pier 7 samen in piektijden, de bruggen reden zo naar de buurman toe.
Gebruikersavatar
Mcdermoth
Berichten: 618
Lid geworden op: 06 Mar 2012, 14:28
Contact:

Re: Overzicht produkten

Berichtdoor Mcdermoth » 27 Feb 2016, 15:28

Ron H schreef:Klopt, maar ben wel benieuwd waar en hoe deze herplaatst worden.


Daar gaat tie weer, die heeft zijn geld wel opgebracht.

Ponton H-331 onderweg van de Mississippihaven naar de Prins Willem-Alexanderhaven.

Afbeelding

Foto door: Kees Torn @ Tugspotters
Gebruikersavatar
Mcdermoth
Berichten: 618
Lid geworden op: 06 Mar 2012, 14:28
Contact:

Re: Overzicht produkten

Berichtdoor Mcdermoth » 02 Mar 2016, 17:16

Brug 106 geparkeerd aan de Prins Willem-Alexanderhaven.

Afbeelding
Ron H
Berichten: 365
Lid geworden op: 08 Mar 2012, 12:30
Locatie: Minderhout (B)

Re: Overzicht produkten

Berichtdoor Ron H » 11 Mar 2016, 21:34

Het tweede exemplaar is inmiddels ook naar de Alexanderhaven verplaatst.
Heb het idee dat daar de hoofdligger ingekort gaat worden voor deze spoorbreedte.

Terug naar “Overige kranen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast