SGME kranen

mike1203

SGME kranen

Berichtdoor mike1203 » 11 Mar 2015, 19:56

hallo , Als ex werknemer van het verloren gegane scheepsbouw bedrijf Boelwerf NV uit Belgie hou ik mij al geruime tijd bezig met alles wat de werf aan gaat. sinds kort werd er door enkele leden van de groep Boelwerf Op Stoapel (facebook groep) werk gemaakt van een maquette van de werf met daar op alle gebouwen . Onlangs kocht ik mij een 3d printer aan waar mee ik al heel wat dingen heb vervaardigt . Nu wil ik onze maquette vervolledigen met alle kranen die ooit op de werf stonden . Dit is enkel mogelijk als ik over bouwtekeningen beschik van de kranen, en daar wringt nu net het schoentje. Ik heb een plan van een 40 tons Hensen kraan maar daar staan niet alle afmetingen op . tevens waren dat niet de enige Hensen kranen die er stonden er stonden zelf zwaardere modellen op de werf. Ook de 4 zware PHB kranen en de Kockskraan die op de werf stonden wil ik graag na maken !!!
een soort kraan waar ik in het bijzonder naar zoek is de SGME kraan gebouwd door een firma in Herentals belgie. gezien ik niets terug vind van deze firma zoek ik het nu maar op deze manier !! Bouwtekeningen van al de vernoemde kranen zijn zeer welkom !!
zijn er hier mensen die me kunnen zeggen waar ik die eventueel zou kunnen vinden zodat ik mijn belofte aan de groep kan waar maken ?!

mvg

Marc :D
cranebird

Re: SGME kranen

Berichtdoor cranebird » 11 Mar 2015, 20:53

Hallo Marc,

Misschien kan ik je wat op weg helpen met de SGME kranen.
Die soort kranen zijn vroeger veel gebruikt, bij het bouwen van de woonkazernes in België.
Alles is gesloopt, er bestaat er geen een meer.
Heb er een model van gemaakt, kijk maar.

Je krijgt een PB.

Groet Bertus.
Kan niet zonder kranen
mike1203

Re: SGME kranen

Berichtdoor mike1203 » 11 Mar 2015, 22:03

cranebird schreef:Hallo Marc,

Misschien kan ik je wat op weg helpen met de SGME kranen.
Die soort kranen zijn vroeger veel gebruikt, bij het bouwen van de woonkazernes in België.
Alles is gesloopt, er bestaat er geen een meer.
Heb er een model van gemaakt, kijk maar.

Je krijgt een PB.

Groet Bertus.

heb het fimpje ook al gezien bertus !! heb jij een bouwtekening van deze kraan waar afmetingen op staan ???

Terug naar “Overige kranen”