Liebherr

m.m

Re: Liebherr

Berichtdoor m.m » 21 Apr 2014, 10:00

pieter234 schreef:He Mc dermoth , Ik was even een tijdje afwezig vandaar die late reactie , en NEE de Skyline komt NIET terug ,

Echt niet.
Figee

Berichtdoor Figee » 16 Okt 2014, 18:10

Opgedoken op het net.

Damen - Liedherr met een nieuwe kraan - ponton.
Een belangrijk onderdeel van de CBa 6324 is de gerenommeerde Liebherr CBG 350-kraan. De grijper van de kraan heeft een laadvermogen van 35 ton bij een reikwijdte van 12-36 m
De kraan kan naar verwachting ongeveer 20.000 ton vracht per dag overslaan door gebruik te maken van de hoogwaardige Verstegen-grijpers
Eén van 31m3 voor soja en één met een capaciteit van 10,5 m3 voor ijzererts.
Omdat Damen altijd snel wil kunnen leveren tegen een concurrerende prijs, worden er op dit moment onder leiding van Damen 20 pontons gebouwd in diverse scheepswerven over de hele wereld.

Ponton : 63 X 23.5 M
Hoistingspeed : 0-60 m/min ??
Turnover up to 1000 ton/uur

Afbeelding

Filmpje :http://www.youtube.com/watch?v=bVXPhHPswCg#t=73

Jan
plm-fan

Berichtdoor plm-fan » 22 Okt 2014, 21:32

Zo zo! :o Dat ken je niet bij kijken zo snel als dat gaat :mrgreen: :mrgreen: Maar 1000 ton per uur!! Daar geloof ik niet echt veel van.

Dat zou wel gaan als je die grijper van 31 m3 voor de ijzererts gebruikt !

Gr Plm-fan
Wij slaan over maar niet door.
Figee

Berichtdoor Figee » 23 Okt 2014, 20:48

plm-fan schreef: Maar 1000 ton per uur!! Daar geloof ik niet echt veel van.

Je moet wel als een razende tekeer gaan en dan nog niet.
De grijper van de kraan heeft een laadvermogen van 35 ton

Heeft de grijper een laad vermogen van 35 T of is de max last van de kraan 35 T e.e.a scheelt al gauw 11 T.
Kijk eens naar die kleine hijstrommeltjes in vergelijking met de Figee hijs / sluitrommels die hebben een diameter van 1 M.
En die draaien al 40 omw / min bij een hijssnelheid met volle grijper van 120 m/min.
Weet ook niets van top en zwenksnelheid.
Ben ook benieuwd hoe het ponton zich gedraagt als je met een volle grijper max vlucht doet over de "korte kant",ponton is wel 10 M langer maar toch.
En dan nog alles hydraulisch,ik zeg altijd het is leuk voor een mobielenkraan af en toe een hijsje maar 24 uur per dag,maar ja ik ben maar een ouwe brompot. :roll: :lol:
Anyway de tijd zal het leren.

Jan
Glindow

Berichtdoor Glindow » 24 Okt 2014, 14:05

Figee schreef:
plm-fan schreef: Maar 1000 ton per uur!! Daar geloof ik niet echt veel van.

Je moet wel als een razende tekeer gaan en dan nog niet.
De grijper van de kraan heeft een laadvermogen van 35 ton

Heeft de grijper een laad vermogen van 35 T of is de max last van de kraan 35 T e.e.a scheelt al gauw 11 T.
Kijk eens naar die kleine hijstrommeltjes in vergelijking met de Figee hijs / sluitrommels die hebben een diameter van 1 M.
En die draaien al 40 omw / min bij een hijssnelheid met volle grijper van 120 m/min.
Weet ook niets van top en zwenksnelheid.
Ben ook benieuwd hoe het ponton zich gedraagt als je met een volle grijper max vlucht doet over de "korte kant",ponton is wel 10 M langer maar toch.
En dan nog alles hydraulisch,ik zeg altijd het is leuk voor een mobielenkraan af en toe een hijsje maar 24 uur per dag,maar ja ik ben maar een ouwe brompot. :roll: :lol:
Anyway de tijd zal het leren.

Jan

Jan, Ja verkoop praatjes zijn altijd mooi. Maar eerst zien en dan geloven. En kijken hoe snel hij gerepareerd moet worden.

Groet, Peter
Dirtdevils

Berichtdoor Dirtdevils » 24 Okt 2014, 22:43

Verkoop praatjes. :roll:
Ons bedrijf verzorgt al 17 jaar het laden van schroot in de Botlek waar ze nu hebben besloten om vanaf februari volgend jaar te gaan doen met 2 Sennebogen. :(
Volgens de geleerden van dat bedrijf en Sennebogen kunnen ze met 2 kranen dezelde capaciteit halen als 1 36 tons lemniscaat.
Hangt een 5 cuubs poliep aan. Komen ze met zijn 2jen al een cuub of 3 a 4 tekort per keer en ze zijn behoorlijk langzamer. Praat je niet eens over de extra werkzaamheden wat erbij komt kijken bij het laden van een boot. Ben benieuwd.

Van dit type komen er 2 te staan.

Afbeelding
Met bier en tieten kunnen we van het leven genieten
Mcdermoth

Berichtdoor Mcdermoth » 29 Okt 2014, 19:47

Dirtdevils schreef:Verkoop praatjes. :roll:
Ons bedrijf verzorgt al 17 jaar het laden van schroot in de Botlek waar ze nu hebben besloten om vanaf februari volgend jaar te gaan doen met 2 Sennebogen. :(
Volgens de geleerden van dat bedrijf en Sennebogen kunnen ze met 2 kranen dezelde capaciteit halen als 1 36 tons lemniscaat.
Hangt een 5 cuubs poliep aan. Komen ze met zijn 2jen al een cuub of 3 a 4 tekort per keer en ze zijn behoorlijk langzamer. Praat je niet eens over de extra werkzaamheden wat erbij komt kijken bij het laden van een boot. Ben benieuwd.

Van dit type komen er 2 te staan.

Afbeelding

Tja, alle boten komen uiteindelijk leeg of vol.

Maar als je twee Sennebogen verkiest boven twee Figee kranen, dan wordt het toch minder despatch en meer demurrage.

Afbeelding

Rijdt die ijzervreter daar nog rond :?:

Afbeelding

Of is Max al door de shredder gegaan.

Op de achtergrond van jouw foto staat de Eberswald kraan van AVR / van Gansewinkel.

Afbeelding

Je zou het niet zeggen, maar met zijn 34 ton is het de grootste walkraan van de Laurenshaven.
m.m

Berichtdoor m.m » 30 Okt 2014, 21:52

En hoe tillen ze mad max in het ruim?
Dirtdevils

Berichtdoor Dirtdevils » 31 Okt 2014, 00:06

Mad Max heb ik idd al een tijdje niet meer gezien. Het antwoord of tie mee gegaan als lading moet ik je schuldig blijven.
Ze rouleren nog wel eens tussen 010 en 020.

@m.m, de bedoeling is dat ze het met de boordkraantjes gaan doen. Dan moeten het wel kleinere worden daar de meeste boordkraantjes zo rond de 25 ton zitten.
Met bier en tieten kunnen we van het leven genieten
m.m

Berichtdoor m.m » 31 Okt 2014, 19:56

Zo'n vermoeden had ik al dirtdevil, maar niet ieder schip heeft boordkraantjes. En als die sennebogens net zo snel zijn als die van sagro en verbruggen dan doe je niet veel tonnen per uur. :D

Terug naar “Overige kranen”