Tribute to Figee

Alles over Figee
Tigujan

Re: Tribute to Figee

Berichtdoor Tigujan » 20 Mar 2018, 22:01

Een straddle carrier kun je natuurlijk vergelijken met een kraan installatie maar er zijn best veel mogelijkheden.
Groet Jan
ward leonard

Berichtdoor ward leonard » 21 Mar 2018, 17:19

ja, een kraan en straddle carrier, zeker enige overeenkomst, maar een agv is toch wat anders.
en ter info: kranen (ABB/Siemens/Holec en de antieke WardLeonard) waren mijn core business.

grtz
Maarten
Ron H

Berichtdoor Ron H » 21 Mar 2018, 21:40

Tigujan schreef:Groet Jan.

Beste Jan,

Als ik je TES geschiedenis zo lees, wil ik je attenderen op de (mijn...) Facebook groepspagina https://www.facebook.com/groups/5979113 ... 6/members/ , zijnde de "Collectie Nellen, Nelcon, Kalmar", speciaal opgezet om de productie van dit origineel Rotterdamse fabrikaat compleet te maken en houden.

Het is geen tegenspeler van dit forum, ik blijf hier ook actief. Alleen is het leggen van contacten en koppelen van personen via FB net wat makkelijker en laagdrempeliger. Ook streef ik niet na de pagina in de breedte met andere fabricaten uit te breiden. Had er al een Nelcon pagina geweest, was ik lekker achterover gaan zitten en gaan lezen, maar ja.

Dus nu voor jou en eenieder die interesse heeft, sluit je OOK aan bij Collectie Nellen, Nelcon, Kalmar.
Tigujan

Berichtdoor Tigujan » 22 Mar 2018, 21:18

ward leonard schreef:ja, een kraan en straddle carrier, zeker enige overeenkomst, maar een agv is toch wat anders.
en ter info: kranen (ABB/Siemens/Holec en de antieke WardLeonard) waren mijn core business.en

grtz
Maarten

Dat was in de goede oude tijd. Er zijn niet niet veel mensen met kennis van zaken op dit gebied. Het was een omvangrijk gebeuren maar heel lekker regelbaar. Waar was jij werkzaam?
Groet Jan.
ward leonard

Berichtdoor ward leonard » 22 Mar 2018, 21:52

---We zijn aangevangen met de sleepringanker motoren en weerstanden----

is ook niet echt meer van deze tijd, maar ben zelf ook niet meer actief (voor een salaris)
Heb 40 jr in de Rotterdamse haven gewerkt (GEM/EBS/ECT) niet als directeur , maar gewoon met een schroevendraaier in mijn zak , en later met een laptop in mijn rugzak. m.a.w .... storing/service

grtz
Maarten
Tigujan

Berichtdoor Tigujan » 23 Mar 2018, 13:12

ward leonard schreef:---We zijn aangevangen met de sleepringanker motoren en weerstanden----

is ook niet echt meer van deze tijd, maar ben zelf ook niet meer actief (voor een salaris)
Heb 40 jr in de Rotterdamse haven gewerkt (GEM/EBS/ECT) niet als directeur , maar gewoon met een schroevendraaier in mijn zak , en later met een laptop in mijn rugzak. m.a.w .... storing/service

grtz
Maarten

Welke functie je hebt uitgevoerd is niet belangrijk, als je maar met plezier naar je werk gaat. Ik ben zelf ook als monteur begonnen met de schroevendraaier op zak en de gehele wereld over gezworven. Daarna bedrijfsleider en vervolgens directeur geworden maar als je me vraagt wat was nou de leukste periode dan is het toch de periode in de buitendienst. En wat betreft sleepring anker machines de jonge HTS boys die weten absoluut niet waar je het over hebt en dat is met de oude roterende WL precies hetzelfde. Heb jij Ton v.d. Knaap ook gekend?
Groet Jan
ward leonard

Berichtdoor ward leonard » 23 Mar 2018, 22:34

Ton vd Knaap,

Zat bij IS, is dacht ik na de fusie GEM/IS/KFS bij EBS terechtgekomen.
Ben zelf kort na de fusie overgestapt naar ECT.
Dus de naam is bekend, maar nooit mee te maken gehad.

Maarten.
Tigujan

Berichtdoor Tigujan » 26 Mar 2018, 12:29

Even een poging om een foto te plaatsen. Het is een Figee kraan die ergens in Rotterdam stond. Ik weet niet waar maar dat weet Peter wel. Het is wel een beetje vreemde kraan met die wegklapbare liggers.
Afbeelding
Groet Jan
Glindow

Berichtdoor Glindow » 28 Mar 2018, 13:26

Jan, de gegevens van deze kraan zijn. Figee bouwjaar 1981 ordernummer 775 kraannummer 3533 cap, 45 ton
klant Seaport Term.
Groet, Peter
Ron H

Berichtdoor Ron H » 28 Mar 2018, 19:16

Dat is toch het portaal dat na verschillende verbouwingen nu inDuitsland staat?

Terug naar “Tribute to Figee”