Figee Lemniscaat 36 ton China

Alles over Figee
Glindow
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 Feb 2012, 13:05

Figee Lemniscaat 36 ton China

Berichtdoor Glindow » 07 Jul 2014, 08:30

Hierbij het levensverhaal van kraan no. 3620 gebouwd in 1994 onder ordernummer 870 voor China.

Groet, Peter

Onderstaande foto's van de productie bij Figee Haarlem en transport van uit Rotterdam.

Hierbij de link van het aan boord zetten van de kraan voor transport naar China.
http://www.youtube.com/watch?v=WIndtTm6 ... ture=share

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door Glindow op 07 Jul 2014, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Glindow
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 Feb 2012, 13:05

Re: Figee Lemniscaat 36 ton China

Berichtdoor Glindow » 07 Jul 2014, 08:44

Hierbij vervolg van kraan 3620 China zijnde montgage van de kraan in China.

Groet, Peter

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

De kraan heeft echter ca. 1,5 jaar dienst gedaan in China. Hij moest weg om dat het gebruik van deze kraan te veel arbeidsplaatsen koste. De kraan is toen naar India gegaan van waar hij dit jaar (2014) verkocht is aan Oldendorff en nu gelegen is in Trinidad en Tobago. Onderstaande foto: kraan transport gereed om verscheept te worden van uit India.

Afbeelding
Glindow
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 Feb 2012, 13:05

Re: Figee Lemniscaat 36 ton China

Berichtdoor Glindow » 07 Jul 2014, 09:10

De kraan is nu in Trinidad en Tobago voor de firma Oldendorff. En hierbij alvast de eerste foto's.
Alle motoren moeten in eerste instantie gereviseerd worden, deze werkzaamheden worden uitgevoerd door Kenz-Figee.

Groet, Peter

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Hierbij de terug plaatsing van de zwenk motoren.

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
xilence
Site Admin
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 Feb 2012, 02:21

Re: Figee Lemniscaat 36 ton China

Berichtdoor xilence » 07 Jul 2014, 16:24

Tjonge jonge, alles wat uit die landen komt zien er niet meer uit, wat is die mishouden zeg. :(
Gebruikersavatar
Mcdermoth
Berichten: 623
Lid geworden op: 06 Mar 2012, 14:28
Contact:

Re: Figee Lemniscaat 36 ton China

Berichtdoor Mcdermoth » 07 Jul 2014, 21:08

Moet die 20 jarige uitgewoonde Figee kraan nou de gebroeders Gottwald daar gaan helpen? :?

Afbeelding

http://www.oldendorff.com/reloaders/Trinidad.html

Afbeelding

2012, Max en Marcus bezig met off shore overslag in Trindad

Afbeelding

Thnx Jeanbart@Shipspotting
ward leonard
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 Feb 2012, 22:13
Locatie: Brielle
Contact:

Re: Figee Lemniscaat 36 ton China

Berichtdoor ward leonard » 07 Jul 2014, 21:49

"Moet die 20 jarige uitgewoonde Figee kraan nou de gebroeders Gottwald daar gaan helpen? "

Ja waarom niet, de meeste figee lemniscaten overleven de schepen waar ze op draaien met gemak, een bulkcarrier wordt niet veel ouder als 22-24 jaar, mooi voorbeeld kr91 en ovet7.

het blijkt dus ook dat ze lang doorgaan zonder fatsoenlijk onderhoud
m.a.w gewoon goed spul :) :)

Maarten
Glindow
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 Feb 2012, 13:05

Re: Figee Lemniscaat 36 ton China

Berichtdoor Glindow » 09 Jul 2014, 12:10

Hier bij nog een paar foto's van uit Trinidad.

Ponton wordt gerepareerd in het dok en krijgt een speciale anti alg laag.

Groet, Peter

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
albert
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 Mar 2012, 13:05

Re: Figee Lemniscaat 36 ton China

Berichtdoor albert » 09 Jul 2014, 19:15

Peter of Jan,

Waarom wordt de diameter van de as van de topwielen bij het middelste lagerpunt zo verdunt?

Groet Bert.
Glindow
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 Feb 2012, 13:05

Re: Figee Lemniscaat 36 ton China

Berichtdoor Glindow » 10 Jul 2014, 10:16

Waarom wordt de diameter van de as van de topwielen bij het middelste lagerpunt zo verdunt?
Groet Bert

Bert, Als je bedoeld tussen de twee lager blokken in, dan hoeft de as over dat gedeelte waar de bus zit niet op passing gedraaid te worden en gaat de montage van de lager blokken gemakkelijk. Dat onder draaien hoeft maar een halve millimeter te zijn. Je komt echter wel assen tegen die meer onder gedraaid zijn.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Figee
Berichten: 169
Lid geworden op: 06 Mar 2012, 16:07

Re: Figee Lemniscaat 36 ton China

Berichtdoor Figee » 10 Jul 2014, 17:30

albert schreef:Peter of Jan,

Waarom wordt de diameter van de as van de topwielen bij het middelste lagerpunt zo verdunt?

Groet Bert.


Nou doe ik ook maar een duit in het zakje,jij bedoeld het deel wat taps gedraaid is.
Om het simpel te zeggen,op dat punt komt niet zoveel belasting,dus een kleiner lager en een kleiner lagerblok.
Scheelt weer in de kosten.

groeten Jan

Terug naar “Tribute to Figee”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast