Revisie oude EBS kraan 91

Alles over Figee
Gebruikersavatar
Dirtdevils
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 Feb 2012, 17:18
Locatie: Goeree Overflakkee

Re: Revisie oude EBS kraan 91

Berichtdoor Dirtdevils » 20 Apr 2014, 21:41

Leeg is bij ons 140, volgens mij is dat bij alle 36t met een Siemens installatie. Meen me te herrinneren dat het bij de 31, de eerste met zo'n installatie, het met een lege grijper 140m was en wanneer je gelijktijdig ging openen de sluit 170m ging lopen. Op alle anderen gaat de snelheid van de kop minderen. De kranen met de ward leonart systemen deden altijd 120m. Tussen deze kranen zit door de hijssnelheden wel een klein verschil in tonnen, maar dat maakt geen wereld van verschil. Dezelfde tonnen als een 36t kunnen ze wel op hun buik schrijven. ;)
Met bier en tieten kunnen we van het leven genieten
ward leonard
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 Feb 2012, 22:13
Locatie: Brielle
Contact:

Re: Revisie oude EBS kraan 91

Berichtdoor ward leonard » 21 Apr 2014, 00:28

Waar ze wat schrijven maakt niet uit, maar iemand moet er toch van overtuigd zijn dat deze investeringen in het opknappen van de ponton en de kraan zelf ooit terug kunnen worden verdiend!

Het ponton is inmiddels 40+ jaar oud!!
Gaat hij ook nog ergens in het dok?, dek dubbelen is leuk, maar onder water gaat het ook hard.

Ben trouwens benieuwd of die caterpillar het gaat trekken met de geplande vermogens/snelheden.

Als er voldoende vermogen voorhanden is, dan is die snelheid geen probleem (ff afgezien van de twk)
een moderne (Siemens of ABB) aandrijving doet op zijn gemak 180 mpm (leeg)
praat nu wel over een containerkraan, maar principe is gelijk.

Grtz

Maarten
Gebruikersavatar
Dirtdevils
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 Feb 2012, 17:18
Locatie: Goeree Overflakkee

Re: Revisie oude EBS kraan 91

Berichtdoor Dirtdevils » 21 Apr 2014, 09:12

Caterpillar is een 3516 zo te zien. Heb me laten vertellen dat het er 1 is die ergens als nood aggregraat dienst heeft gedaan.
In principe draait een 36t op zo'n zelfde motor. Deze heeft 2 turbo's minder dan die er bij ons in staat. Dat is een 3516B.

Dat zal in mijn optiek geen probleem moeten zijn, maar nogmaals, ik ben geen technicus, ik trek alleen aan die stokken boven :mrgreen:
Met bier en tieten kunnen we van het leven genieten
m.m
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 Apr 2012, 18:36

Re: Revisie oude EBS kraan 91

Berichtdoor m.m » 21 Apr 2014, 09:54

Figee schreef:
Dirtdevils schreef:Zet alleen wat vraagtekens bij de hijssnelheden. Ik ben geen technicus maar ben benieuwd of de tandwielkasten, ik neem aan dat het dezelfde kasten blijven, al dat geweld wel aan kunnen. Het is iig geen klein bericht, 150 vol last en 165 met een lege grijper.


Ze willen meer tonnen per uur gaan doen als een 36 T kraan,dus................ :roll:

Wat ik zo gauw kan vinden origineel 25 T kraan 130 m/min
36 T kraan 120 m/min vol leeg 150 m/min

Jan



Gaan ze het ponton ook verbreden/verlengen.Ik hoorde dat het nog al een slingerponton was en dan met 42ton gaan draaien dat wordt nog leuk dan.
Gebruikersavatar
Figee
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 Mar 2012, 16:07

Re: Revisie oude EBS kraan 91

Berichtdoor Figee » 21 Apr 2014, 10:56

m.m schreef: en dan met 42ton gaan draaien dat wordt nog leuk dan.


Ik hoop dat dit een type foutje is,anders zijn we gauw klaar met de kraan.
Bij IGMA ging men van 25 T naar 27.5 T bij K4 moest het e.e.a verstevigd worden. (zelfde uitvoering als Kr91.).
En bij K3 hoefde er niets verstevigd te worden.(zelfde uitvoering als OVET 7)
Wel bij beide kranen extra ballast op achterzijde machinevloer.

Zoek de verschillen Kr 91 en OVET 7.

Jan
m.m
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 Apr 2012, 18:36

Re: Revisie oude EBS kraan 91

Berichtdoor m.m » 21 Apr 2014, 15:24

Figee schreef:
m.m schreef: en dan met 42ton gaan draaien dat wordt nog leuk dan.


Ik hoop dat dit een type foutje is,anders zijn we gauw klaar met de kraan.
Bij IGMA ging men van 25 T naar 27.5 T bij K4 moest het e.e.a verstevigd worden. (zelfde uitvoering als Kr91.).
En bij K3 hoefde er niets verstevigd te worden.(zelfde uitvoering als OVET 7)
Wel bij beide kranen extra ballast op achterzijde machinevloer.

Zoek de verschillen Kr 91 en OVET 7.

Jan


Eerder leesfoutje. Willen meer tonnen gaan doen DAN een 36 tonner.
Glindow
Berichten: 533
Lid geworden op: 26 Feb 2012, 13:05

Re: Revisie oude EBS kraan 91

Berichtdoor Glindow » 02 Mei 2014, 09:06

Van mijn kennis J.T. kreeg ik bijgaande foto's van de nieuwe delen voor de oude kraan 91.
Met de bijgaande tekst:

Op het gebied frequentie regeling staat hier op de foto het nieuwste van Siemens.
Weerstanden,trafos en een stukje schakel paneel machine kamer.
Cabines staan ook klaar. De grijpers op de poliep na zijn ook binnen.

Groet, Peter


Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirtdevils
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 Feb 2012, 17:18
Locatie: Goeree Overflakkee

Re: Revisie oude EBS kraan 91

Berichtdoor Dirtdevils » 03 Mei 2014, 08:28

Zo te zien krijgt de Ovet 7 ook een nieuwe kabine.
Of ze moeten er ook 1 voor aan het kraanhuis bevestigen voor de kleine klusjes, dan hoef je niet zover te klauteren :lol: :mrgreen:
Met bier en tieten kunnen we van het leven genieten
Gebruikersavatar
Mcdermoth
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 Mar 2012, 14:28
Contact:

Re: Revisie oude EBS kraan 91

Berichtdoor Mcdermoth » 03 Mei 2014, 16:58

Hij begint al aardig op te knappen.

Afbeelding
Glindow
Berichten: 533
Lid geworden op: 26 Feb 2012, 13:05

Re: Revisie oude EBS kraan 91

Berichtdoor Glindow » 04 Mei 2014, 10:55

Mcdermoth schreef:Hij begint al aardig op te knappen.

Afbeelding



Mcdermoth, een mooi plaatje. Dat mag ook wel want eind juni moet hij draaien.

Groet, Peter

Terug naar “Tribute to Figee”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast