Eigen werfkraan

Ron H

Eigen werfkraan

Berichtdoor Ron H » 19 Mar 2012, 21:55

Nadat de vorige (ex Grootint) kraan bij onderhoudswerkzaamheden sneuvelde, heeft Nelcon voor zichzelf een nieuwe gebouwd. Deze staat er nu nog, maar zal op termijn wel verdwijnen, nu de produktie al enkele jaeren naar China is verhuisd. Aan de Maashaven worden nu nog wat "heftruckjes" gerepareerd en daar heb je dit niet bij nodig. Verder staat het terrein op de nominatie een andere invulling te krijgen.
Afbeelding
Helaas mis ik één cijfer uit het (eigen) ordernummer: 62382 of 62383? (bord beschadigd).
Mcdermoth

Re: Eigen werfkraan

Berichtdoor Mcdermoth » 21 Mar 2012, 18:48

Stille boel daar tegenwoordig, heerst er nog influenza ook.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het bord is inderdaad hopeloos, is het misschien 62381 ?

Let even niet op die stadsbus.

Afbeelding

Maar heeft daar ook nog een NKM aan de wal gestaan ?
Ron H

Berichtdoor Ron H » 21 Mar 2012, 20:04

Jouw foto van het ordernummer is duidelijker dan die ik nog heb. Laatste cijfer lijkt een 1 te zijn (geweest).

Die NKM was er al heeeeeel lang. Destijds zat de Nellen-naam nog, met volgens mij een ruitvormig embleem, op de achterkant. De kraan was destijds blauw/geel (lichter). Inmiddels is de kraan ca 1 jaar weg, omgesmolten...
Dirtdevils

Berichtdoor Dirtdevils » 21 Mar 2012, 20:45

Ron H schreef: Verder staat het terrein op de nominatie een andere invulling te krijgen.
.

Wat ik in de wandelgangen gehoord heb is dat Leo van Leeuwen Metaal Recycling B.V. die nu nog aan de waalhaven oostzijde zit verhuist naar die locatie.
Met bier en tieten kunnen we van het leven genieten
Ron H

Berichtdoor Ron H » 21 Mar 2012, 21:14

Zou ook best kunnen, ook al is de trend om "zware industrie" steeds verder naar het westen te verplaatsen. Ik vernam van een recreatieve invulling enzo. Internet staat overigens vol met allerlei bizarre ideeen voor de hele Maas- en Rijnhaven (stel dat geld geen rol speelt).
Mcdermoth

Berichtdoor Mcdermoth » 30 Jan 2013, 12:44

Doklaan in betere tijden en Hanno heeft plaats gemaakt voor de ss Rotterdam.

Afbeelding
robbie

Berichtdoor robbie » 07 Feb 2013, 23:32

de werfkraan staat al 2 jaar te koop hoorde ik..
mooie foto die laatste,bij nelcon containerbruggen voor hessenatie,heb ik ook nog aan gewerkt
transtainer van hanno staat nu toch bij ridderhaven,ridderkerk?met een klap eraan?
Ron H

Berichtdoor Ron H » 08 Feb 2013, 18:50

Deze kraan van Hanno, is met Hanno meegegaan naar de Waalhaven. Pier 7 of 8 of zo. "Onlangs" hebben ze de kraan daar 180 graden gedraaid. Kwam geloof ik beter uit met het spoor op de terminal.

Vraag me af wat er ooit met de eigen kraan nog gaat gebeuren. Voor aan de Doklaan was deze goed en exact ontworpen. Voor menig scheepswerf al snel te licht.
Mcdermoth

Berichtdoor Mcdermoth » 08 Feb 2013, 22:47

robbie schreef:de werfkraan staat al 2 jaar te koop hoorde ik..
mooie foto die laatste,bij nelcon containerbruggen voor hessenatie,heb ik ook nog aan gewerkt
transtainer van hanno staat nu toch bij ridderhaven,ridderkerk?met een klap eraan?

Die Hanno transtainer staat tegenwoordig in de Waalhaven Pier 5/6 bij Handelsveem Steinweg.

Afbeelding

De transtainer in Ridderkerk is deze, twee onderstaande foto's en bijschrift heeft Glindow ooit al eens beschreven op GEC.

Afbeelding

De kraan is gebouwd voor Seaport in 1981 onder order 775 en bouwnummer 3533 met de wegklapbare kopliggers

Afbeelding

Daarna omgebouwd naar normaal formaat (kopliggers verwijderd) en verkocht aan NTB

Afbeelding

Wederom verkast naar Ridderkerk, voor een derde leven.

Terug naar “Nellen\Nelcon”