NKM kranen

Mcdermoth

Re: NKM kranen

Berichtdoor Mcdermoth » 06 Apr 2012, 22:30

Hoi Kazan,

Je ISO 9002, Ovocom, GMP en HACCP gevoel moet haast wel dalen bij het zien van die foto’s.

Maar ze zijn hem direct gaan kuisen en kijk eens hoe proper hij er nu uit ziet.

Afbeelding

Overslag van granen en diervoeders gaat nu eenmaal gepaard met veel stofvorming.

Hoe zit het in Antwerpen met de overslag van granen en diervoeders.
Zijn die vlotkranen ook gecertificeerd, ze zijn tenslotte ook deel van de GMP keten als ze granen of diervoeders overslaan.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De Samga (Societe Anonyme des Magasins à Grains d'Anvers) silo ziet er ook niet zo koosjer uit.
Maar wel een mooi historisch pand uit 1895, gemetselde silo’s met transportbanden,capaciteit van 150 ton per uur !!!
Ik heb daar nog een tijdje gewerkt, toen was er sprake van dat het hele pand gesloopt zou worden i.v.m. een nieuwe brug of tunnel ??
Als het frietkot aan de Royersluis maar niet gesloopt wordt, daar kwam iedereen altijd even binnen voor " werkoverleg ". :lol:
Voor aanvang van de middagdienst, tijdens de lunchpauze en ook weer na de middagdienst.
Kazan

Berichtdoor Kazan » 19 Apr 2012, 22:24

[quote="Mcdermoth"]Hoi Kazan,

Je ISO 9002, Ovocom, GMP en HACCP gevoel moet haast wel dalen bij het zien van die foto’s.

Maar ze zijn hem direct gaan kuisen en kijk eens hoe proper hij er nu uit ziet.

Afbeelding

Overslag van granen en diervoeders gaat nu eenmaal gepaard met veel stofvorming.

Hoe zit het in Antwerpen met de overslag van granen en diervoeders.
Zijn die vlotkranen ook gecertificeerd, ze zijn tenslotte ook deel van de GMP keten als ze granen of diervoeders overslaan.

Hey mcdermoth,

Mooi, dat is pas professioneel!!! 8-). Een plaatje! Ik vind de K5 een prachtige kraan. Ik heb nog niet met een lemniscaat kraan gewerkt, maar als ik de kans eens moest krijgen...ik zal niet twijfelen. Als ik het geld had dan begon ik mijn eigen bedrijf in Antwerpen met een lemniscaat.
Hoe kom je aan die foto van ons bm'erke? Mooie foto trouwens...
Wij hebben ook een hoop certificaten maar welke dat juist allemaal zijn weet ik nie. Ik hou het bij de keuringsverslagen, verder heb ik het al druk genoeg met onderhoud en dergelijke.
Wij doen alles van overslag, zelfs containers. Wij zijn een dienst van Antwerpen voor de haven... (Als alle omstandigheden goed zijn, halen we wel tot 35 containers per uur, sommige collega's wel meer denk ik.)
Het is heel streng als het over stofvorming gaat. Mout, granen, bietpellets, houtpellets, al die chemische rommel van Euroports, koffiebonen, cacaobonen enz... Steeds zo laag mogelijk vieren, grijpers steeds goed sluiten, noem maar op, je kent het wel. Maar als je teveel stof maakt, dan hangen er zekere boetes aan vast... Dus het is wel opletten. Sommige bedrijven zijn een beetje voorzien, water nevelsystemen op trechters, afzuigingen, ze komen met van alles af. Er zijn bedrijven die zelfs trechters hebben die juist even groot als de breedte van een grijper, en ooo wee als je een beetje morst of te weinig tonnenmaat draait. Onze grootste grijper is maar een 20m3, een beetje te klein voor granen, mout en pellets helaas...
Nu zijn we aan het baggeren met Titan, vlak aan de zandvlietsluis :)
Ik zal eens wat fotos trekken morgen... Dan zal ik er eens een paar uploaden.

Groeten
Kazan

Berichtdoor Kazan » 20 Apr 2012, 22:20

viewtopic.php?f=22&t=21&start=10#p428

Zoals beloofd, Titan baggeren
Mcdermoth

Berichtdoor Mcdermoth » 23 Apr 2012, 21:20

Treintje verladen in de Vlothaven.

Afbeelding Afbeelding
Dirtdevils

Berichtdoor Dirtdevils » 23 Apr 2012, 23:44

Ow, ouwe foto, dat was voordat ze kraan 5 'gekuist' hadden. Afbeelding Afbeelding
Met bier en tieten kunnen we van het leven genieten
Mcdermoth

Berichtdoor Mcdermoth » 26 Apr 2012, 15:37

Vervolg treintje :lol:

Afbeelding
Kazan

Berichtdoor Kazan » 28 Apr 2012, 21:08

Hoeveel kan zo een lemniscaat in haakbedrijf hijsen?
Titan is het 25 ton grijperwerk +/- 50%, en 40ton haakwerk +/- 75%.

groeten
plm-fan

Berichtdoor plm-fan » 02 Mei 2012, 16:31

Mooi he! Lekker onbeperkt happen. Zo op het filmpje gaat het aardig hard dat lossen.

Gr Plm-fan

Wij slaan over maar niet door.
Mcdermoth

Berichtdoor Mcdermoth » 02 Mei 2012, 17:31

Hoi Kazan,

Bij de NKMNoell en Figee kranen staat geen stukgoed ( haak ) of grijper tonnage vermeld op de naamplaat.

Naamplaat en tonnage van Kraan 11.

Afbeelding

Naamplaat en tonnage van de Zeearend.

Afbeelding

Maar uuuh, hoe voelt dat nou aan om gesandwiched te worden door twee handymax schepen. :lol:

Afbeelding

Bij Interstevedoring deden ze het liever zo.

Afbeelding

Niks geen gesandwiched.
Kazan

Berichtdoor Kazan » 03 Mei 2012, 21:04

Haha, hij heeft weeral bewijzen op foto staan ze :)

Zo buitenaf werken heb ik nog niet veel gezien, doen jullie dat zo veel?

Lossen uit het schip naar een coaster, denk ik dat het toen was. Aan de kade te zien was dat wsl mout lossen. Dat was een coaster laden en een paar duuwbakken als ik het goed voor heb. En sommige schepen zijn zo breed dat we niet veel meer over hebben met onze 42m, dus moete we wel tussenin gaan liggen :) Ik hoor zelfs dat ze schepen aan het bouwen zijn van 500m lang :shock:

Wij moeten voor haakbedrijf onze reductiekast omzetten naar een andere tandwielconfiguratie voor 40t hijscapaciteit :)

Terug naar “NKM Noell”